Om new customers
Vår egenutvecklade webbtjänst Customer Intelligence snabbar på din hanteringsprocess och ökar värdet på varje inkommande leads.

Lång erfarenhet av att utveckla den digitala försäljningen
Vi som startat, äger och driver new customers har alla drivit olika företag inom olika branscher där vår roll varit att utveckla den digitala försäljningen. Vi är entreprenörer som själva försökt köpa de tjänster ni nu eftersöker. Vi var alla +40 när vi startade new customers.
Vi har själva sett, förstått och upplevt den totala vilsenhet man känt då man sökt en affärspartner som man ville skulle hjälpa oss i vårt egna arbete med att fånga affärerna på webben på ett smart och effektivt sätt. Vissa pratar enbart marknadsföring, andra genomgående tekniska lösningar och andra förstod vi aldrig riktigt vad de överhuvudtaget skulle bidra med.
All erfarenhet, kunskap och framgångar har vi med oss in i new customers
Under ett antal år utvecklade vi själva ett bolag med en webbaserad tjänst som gick från 0 till 50 miljoner på under 3 år där vi dagligen arbetade med att försöka förstå hur våra kunders egna köpprocess fungerade och när den övergick till vår egen säljprocess och hur vi på bästa sätt skulle optimera dessa flöden och processer. Hitta kundens behov, egna val och önskad service är det vi utgår ifrån, varje dag.
Under dessa år utvecklade vi ett eget system som servade våra kunder i olika lägen med rätt information och service.
All erfarenhet, kunskap, egna misslyckanden och framgångar har vi med oss in i new customers där vi snabbt kan bidra till mera leads och konkreta affärer genom att ta vara på just dina affärsmöjligheter på webben
Vårt löfte till dig som kund är att vi ska göra allt vad vi kan för att skapa fler och mer affärer med hjälp av vår erfarenhet, metoder, verktyg, processer och vår passion till att göra affärer.
![]()
Nicklas Sångberg
Senior Digital Affärsutvecklare
Head of SEO
Nicklas har en lång bakgrund inom digitala medier och i synnerhet SEO och senaste åren har han drivit en egen webbyrå. Med Nicklas erfarenhet och rollen som Head of SEO blir vi ett team med ytterligare förstärkt fokus på att genera affärer till våra kunder.
Head Of Content
Genom åren har Hanna arbetat för olika byråer och är utbildad copywriter. Hon förstod tidigt vikten av att skriva kvalitativt innehåll för en sökmotor som Google. Hannas roll och ansvar är att utveckla vår contentprocess mot leverantörer och kunder. På senare tid har hon frilansat och b la skrivit texter för läkemedelsbolag som kräver en väldigt hög nivå.
Head Of Development
Dennis har 15 års erfarenhet av att arbeta inom olika områden inom IT från IT-specialistroller till systemkonsult, webbutveckling, SEO och Cloud computing. Han har även tidigare erfarenheter från en sökbyrå och är medgrundare till ett hostingbolag. Hans roll innebär att han är ansvarig för att utveckla vår interna plattform Customer Intelligence. Han är dessutom affärspartner i ett annat affärsutvecklingssprojekt där vi under året jobbat med att utveckla en SaaS tjänst som optimerar och kortar ner våra kunders leads och säljprocess.
Internationell SEO Specialist / ICT Specialist
Kamila är utbildad Journalist och har en Phd i Polska språket. Kamila har också en master i Integrated Management Systems och har arbetat i 15 år som ICT / Cybersecurity Specialist. Varit verksam inom content-writing samt korrektur och projektledning. Kamila har jobbat med att utveckla mervärdesförsäljningen hos några av de största telekombolagen i Centraleuropa. Kamila sköter våra internationella kunder vad gäller copy och korrektur. Talar flytande Polska, Engelska och Tyska.
![]()
Kamila Mankiewicz
Internationell SEO Specialist / ICT Specialist
Senior SEO/SEM specialist
I över 20 år har Gary jobbat med SEO och SEM och kommer närmast från en roll som ansvarig för digitala leads på Servicestart. Han har en lång och gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring och driver även en egen webbshop i Sverige. Gary är ansvarig för Google Ads och började arbeta med Google-annonsering redan 2000 när det lanserades av Google.
Full spårbarhet från dag ett med hjälp av Google Analytics
Oavsett om vårt uppdrag handlar om att driva konkret försäljning eller att få in fler leads, sätter vi dag redan från ett upp mätning på dina mål i Analytics för att kunna mäta dessa och vilken affärskanal som genererar dem.
På så sätt jobbar vi med datadrivna beslut och ser vad vårt arbete genererar avseende optimering av trafiken in till din hemsida, vad som händer där och vilken slutgiltig affärsmässig konvertering vi har.