Har du ett behov av att komplettera ditt marknadsteam med ett digitalt säljteam? Som digital byrå kan vi på new customers hjälpa dig genom egenutvecklade system, välbeprövade metoder och kompetens att optimera och maximera hela kedjan från en digital annons eller ett sök på Google, till en ny affär. Vår ambition och målsättning är att vara Sveriges mest effektiva digitalbyrå och lönsamma partner. Låt oss berätta mer om vad vi genom våra tjänster kan göra för dig och ditt företag.
Syns du inte när potentiella kunder söker efter dina produkter eller tjänster, är du inte heller ett alternativ. För att du ska ranka högt på Google, kan du förvänta dig att vi:
alltid gör vad som krävs för mest effekt.
arbetar med transparens och tydlighet.
utgår från våra egenutvecklade produktions och rapportsystem.
Hur vi på new customers jobbar med våra uppdrag
Inför ett första möte ser vi gärna att du har arbetat fram en lista på vad du behöver hjälp med, mål och tankar. Att ha det som utgångspunkt bäddar för att vi snabbare kan komma igång och vara mer konkreta.
Allt är en process, även arbetet med att nå dina kunder på rätt sätt och vid rätt tillfälle. Det kräver kontinuitet och tålamod för att klättra högt upp i sökresultatet och synas för ett breddat kundsegment, oberoende av vart i köpresan de befinner sig. Vår uppgift är att skapa rätt förutsättningar och göra vad som behövs för att nå dit.
Inför ett första möte ser vi gärna att du har arbetat fram en lista på vad du behöver hjälp med, mål och tankar. Att ha det som utgångspunkt bäddar för att vi snabbare kan komma igång och vara mer konkreta.
Vad är en digital byrå?
Den kortfattade versionen är att en digital byrå har som primär uppgift att, med olika strategier och metoder, stärka din webbplats och göra det tydligt för såväl sökmotorernas algoritmer som potentiella kunder att förstå vad den innehåller.
Frågar du ett par digitala byråer i branschen om de tjänster som de erbjuder, får du ofta lika många svar på vad de jobbar med och varför du ska bli kund hos just dem.
På new customers anser vi att en digital byrå har i uppgift är att sätta sig in i och förstå dina kunders egenvalda köpprocess för att därefter effektivisera det ”digitala” inflödet av fler leads och kunder.
Digital marknadsföring innefattar enkelt beskrivet all marknadsföring som sker i digitala kanaler och plattformar. Här är sökmotoroptimering en viktig hörnsten, som också är ett effektivt sätt att ta dig in i dina kunders egenvalda besluts- och köpprocess.
Vi ger din hemsida rätt förutsättningar
För att nämna några saker som vi gör här, optimerar vi och höjer kvaliteten On Page för att säkerställa att din hemsida har rätt tekniska förutsättningar och att ditt webbhotell har korrekt prestanda för att möta och leva upp till Googles krav.
Din hemsida är navet i allt du gör och när din hemsida både presterar och konverterar som den ska, kan vi öka trycket med hjälp av ytterligare lösningar som exempelvis annonsering i Google Ads. Att du får vad du betalar för och förväntar dig är viktigt, därför kommer vi alltid att göra vad som krävs och säkerställer till att du får valuta för pengarna.
Oavsett om du säljer produkter eller tjänster, kommer vi inleda med att analysera dina kunders sökbeteenden och hur de söker på Google som sökmotor. Efter det analyserar vi hur innehållet på din hemsida förhåller sig till de som rankar 1:a-3:a.
SEO är ett långsiktigt arbete
SEO är som ovan nämnt en viktig del i digital marknadsföring, som enkelt beskrivet handlar om att driva mer gratis trafik ska drivas via Google, och andra sökmotorer, till din hemsida. Sökmotorernas främsta syfte är att hjälpa en potentiell kund att hitta och dela ditt innehåll.
Att jobba med sökmotoroptimering är som att springa ett maraton. Det kräver kontinuitet och tålamod för att klättra högt upp i sökresultatet och synas för fler potentiella kunder, oberoende av vart i köpresan de befinner sig.
Görs det rätt, ger det resultat. Som SEO-specialister utgår vi hela tiden från hur sökmotorn reagerar och interagerar med våra insatser och tar beslut om insatser baserat på hur affärspositionerna rör sig.
Fler vanliga frågor om digital byrå
Vad kostar det att anlita er som digital byrå?
Våra tjänster kostar givetvis mer eller mindre beroende på behov och målsättning. De samarbeten vi har idag ligger på en kostnad från 20 000 kronor/ månad och uppåt, vilket vi har satt som en minimigräns. Som affärspartner, ser vi alla våra uppdrag som långsiktiga. Det tar tid att samla data och kunskap om varje kunds affär, samt kundbas. Vissa saker går helt enkelt inte att stressa fram. Av den anledningen är det viktigt för oss att vi som partners är lika tålmodiga och målmedvetna i processen.
Är du intresserad av att jobba hos oss på new customers? Läs mer om våra lediga jobb och hör gärna av dig, så tar vi det därifrån.
Jobbar er digitalbyrå med Google Ads?
Ja, vi arbetar dagligen med att kombinera Google SEO med kampanjarbeten genom Google Ads som hjälper dig att snabbt synas i ett köpnära affärsläge. Syns du inte, finns du inte. För att öka din digitala närvaro, hjälper vi även till med digitala lösningar som Google My Business, Google Analytics och uppsättning av Google Tag Manager.
Är ni digitala sälj- och marknadsexperter?
Vi har många års erfarenhet av att hjälpa företag att digitalisera och optimera sina säljprocesser genom de tjänster vi erbjuder. Det innefattar flera typer av uppdrag inom en rad olika branscher. Idag har vi har både nationella och internationella samarbeten som vi gärna delar som referenskunder i frågan. Vi kan nämna många projekt där vi är stolta över att ha fått förtroendet hos våra kunder. Kontakta oss gärna om du vill veta mer om något av våra senaste uppdrag, eller kanske om något samarbete med en kund från branschen du verkar inom.
Vad är ett bra resultat för er digitala byrå?
Företag som väljer oss som partner vill i regel stärka sin digitala närvaro samt få fler leads och nya kunder. Vår analys, strategi och konkreta arbete ska ha mätbara och utstakade mål för vad affärskanalerna SEO och Ads ska skapa för affärsvinning. Det första primära målet för oss som din partner att uppnå, är att dra in mer pengar än vad det kostar. Därefter sätts målen upp som kostnad/ lead, kostnad/ affär eller andra konkreta KPI:er som följs upp för att mäta värdet på arbetet och de insatser som görs.
Hur vet jag vilka sökord som är mest värdefulla för mitt företag?
Olika sökord har olika sökvolymer och trafik. Vad har din målgrupp för intentioner när de söker? Vi analyserar detta när vi arbetar fram listan på din affärsnära och strategiskt mest värdefulla sökord. Det är bättre att sökmotoroptimera på relevanta sökbegrepp med bra sökvolymer, än många med dålig relevans eller tunn sökintention som ligger långt ifrån en kontakt eller köp.
Hur mäter jag effekten och investeringen i organiska trafik, Google Ads och övriga digitala kanaler som företag?
Som digital affärspartner vill vi att allt från dag ett ska sättas upp och mätas, för att vi tillsammans via Google Analytics kan se och förstå vilken affärskanal som driver in trafiken. Här sätter vi upp mätbara och konkreta mål tillsammans med dig.
När detta görs rätt, kan vi jämföra investerad krona kontra utfall, då också konkret och tydligt för respektive affärskanal. Vid eventuella tveksamheter kring hur saker och ting mäts, säkerställer vi alltid att det är tydligt för alla, så att alla kan se på det med samma ögon.
Vad är skillnaden mellan en webbyrå och digitalbyrå?
Vårt svar på frågan är att en webbyrå oftast är fokuserad på att bygga din webbplats, se till att den ur ett tekniskt perspektiv presterar på topp, dess design samt har en snabb och säker driftsmiljö som övervakas.
En digital byrå ska se till att vässa den digitala närvaron, hitta nya kunder, fånga upp dem och se till att det leder till en affär. Stort fokus på konvertering av leads och konkreta förfrågningar och lite mindre fokus på varumärkesstrategi.
Dock är vår övertygelse att en digital byrå idag ska skapa digitala förutsättningar och för att kunna skapa det finns inga genvägar. Vi måste helt enkelt vara väldigt tekniskt pålästa vi också. Hos new customers är du alltid involverad i arbetet
Hos new customers är du alltid involverad i arbetet
När vi skapar digitala affärsmöjligheter innebär det oundvikligen någon form av förändringsprocess, vilket är vad som tar oss framåt och genererar bättre resultat. I nära dialog med dig tar vi fram en strategi och bestämmer vilka lösningar vi ska jobba med digitalt för att stärka din domän och nå dina mål. Hos oss är du alltid involverad i allt som görs och vi ger dig full inblick i det löpande arbetat.
Vad behöver jag göra för att ranka högst på Google?
Med hjälp av våra tjänster kan du nå toppen i sökmotorer som Google. Vårt bästa råd till dig, är att du gör rätt från början och anlitar rutinerade specialister. Då finns vi på new customers här.
Vart ligger er digitalbyrå i Stockholm?
Vår SEO-byrå finns i Stockholm, Göteborg och Sundsvall, men vi jobbar med företag i hela Sverige. Adresser till våra kontor: Hammarby Allé 93 i Stockholm. Kobbegårdsvägen 7 i Göteborg. Hamngatan 21 i Sundsvall.
Jag vill komma i kontakt med er för mer information!
Vill du veta mer om dina förutsättningar, vilka sök som kan skapa fler affärer och hur det utefter dem går att få nya återkommande kunder, samt hur du ligger till idag? Då är du varmt välkommen att kontakta oss, så berättar vi mer om vad vi genom våra tjänster kan göra för dig och hur vi skapar värde för dig och ditt företag. Har du vägarna förbi, är du givetvis alltid välkommen till något av våra kontor i Stockholm, Sundsvall eller Göteborg. Vi hörs och ses!
Kontakta oss
Varmt välkommen till oss på new customers. Vi har specialiserat oss på att skapa mer trafik till din webb, få ut mer affärer från webben och uppgradera dina kunders kundresa.