SEO-byrå Stockholm
Det ligger en hel del i sägningen "syns du inte på Google så finns du inte". För syns du inte på sökmotorer som Google, går du miste om många potentiella kunder och affärer. Om du vill ha fler affärer så gynnas du alltid av att hamna högt upp i sökresultaten på sökmotorer som Google – oavsett hur bra produkter eller tjänster du erbjuder. I takt med att allt fler gör köp, samlar information och tar beslut via digitala kanaler och sökmotorer blir er närvaro på de kanalerna också allt viktigare.
Du är egentligen inte här för att du är intresserad av SEO.
Trafik
Vi hjälper er att synas och få in trafik genom SEO & SEM.
Konvertering
Vi hjälper er att öka konverteringsgraden genom CRO.
Leadshantering
Vi hjälper er att optimera affärsprocesser.
Därför väljer våra kunder oss
Kontakta oss
SEO-byrå Stockholm
En stor del av Sveriges befolkning googlar innan de gör ett köp – hela 97 % faktiskt. Det betyder att det finns stora möjligheter till nya affärer, bara kunderna hittar din webbplats.
Här kan du läsa mer om hur vi på new customers jobbar med SEO och vad vi kan göra för att hjälpa ditt företag att ranka högre i Googles sökresultat, och därigenom stärka din affärsverksamhet.
Varmt välkommen till din SEO-byrå i Stockholm.
Vad är SEO?
SEO är en förkortning för Search Engine Optimization (sökmotoroptimering på svenska) och handlar om att driva kostnadsfri trafik från sökmotorer som Google till din hemsida. Målet med SEO är att hjälpa människor att hitta och dela det innehåll de söker efter, och du vill att det ska vara ditt innehåll.
Om du har en hög ranking (alltså hamnar högt upp bland Googles sökresultat) har du goda chanser att omvandla den organiska trafiken från Google till nya leads. Det långsiktiga målet blir att omvandla dessa potentiella kunder till betalande kunder.
Varför är SEO viktigt?
Om du vill att din webbplats ska ranka högt i sökresultaten på Google eller andra sökmotorer måste du arbeta med SEO. Och faktum är att ju högre du rankar i sökresultaten för relevanta sökord, desto större är chansen att du ökar trafiken till din hemsida, och därmed får fler affärer.
Något som är viktigt att komma ihåg är att SEO-arbete tar tid. Vi brukar likna det vid ett maraton, snarare än en sprint. Och ett maraton kräver långsiktighet och tålamod. Algoritmerna hos sökmotorerna utvecklas hela tiden, och på samma sätt behöver du arbeta med din SEO kontinuerligt. Gör du detta, har du stora chanser att klättra i sökresultaten och börja synas för ännu fler potentiella kunder.
Vill du ranka högt på Google? Vill du öka den organiska trafiken till din webbplats? Vill du få in fler affärer? Då bör du satsa på digital marknadsföring i form av SEO.
SEO-byrå Stockholm – vi hjälper dig att synas lokalt
Många av de miljoner sökningar som dagligen görs på Google är lokala. Och trenden säger att siffran ökar, vilket gör det ännu viktigare att synas i de lokala sökningarna. Med lokala sökningar menar vi när en person söker på en produkt eller tjänst kombinerat med en ort eller stad. Till exempel:
- ”sökmotoroptimering i stockholm”
- ”bra seo byrå stockholm”
- ”hotell stockholm”
- ”festlokal stockholm”
När en kund gör en lokal sökning på Google finns ett tydligt intresse av lokala företag – och här har du som företagare en stark affärskanal. Kom därför ihåg att inkludera lokal SEO i din digitala marknadsföring. På så vis kan du få fler besökare att hitta din webbplats, vilket i förlängningen kan leda till fler konkreta affärer.
Ha koll på din företagsprofil i Google
Känner du till något som heter Google My Business eller Google företagsprofil? Den här kanalen är viktig för dig som vill förbättra din synlighet i sökresultaten och attrahera nya potentiella kunder – särskilt lokalt. Därför är det en bra strategi att optimera din företagsprofil på Google, så att få fler kunder klickar sig in på din hemsida.
Vad är "Google företagsprofil"?
När du googlat efter en butik eller restaurang har du säkert noterat de block som hamnar överst i din sökning. Här listas relevanta företag med företagsnamn, adress, telefonnummer, öppettider och länk till webbplats. Du kan även anpassa din profil med foton, erbjudanden och inlägg för att bli ännu mer attraktiv för dina potentiella kunder.
Håll koll så att informationen i din företagsprofil är uppdaterad och stämmer överens med det som står på hemsidan. Att använda din Google företagsprofil i din On-page SEO-strategi gör att du kan få mer trafik och därmed öka chansen att få in fler kunder som annars gått till dina konkurrenter.
Du kan läsa mer om vad som menas med On-page SEO längre ner på sidan.
Vad gör en SEO-byrå?
En SEO-byrå är specialiserad på SEO och hjälper företag att få bättre synlighet online. SEO-byråns roll är i huvudsak att optimera företagets webbplats så att den rankar så högt som möjligt i sökmotorernas resultat, på sökord som är strategiska och relevanta för kunden.
Ofta har en SEO-byrå omfattande kunskaper inom de nyckelområden som är avgörande för framgångsrik digital marknadsföring och närvaro. Här är några av de tjänster som en SEO-byrå kan erbjuda.
Sökordsanalys
Här sätter vi oss ner för att identifiera och analysera de sökord och fraser som människor använder när de är på jakt efter produkter eller tjänster som liknar ditt företags. När vi har denna information kan vi skapa innehåll som är både relevant och attraktivt för din målgrupp.
On-page SEO och Off-page SEO
Att jobba med On-page SEO betyder att vi jobbar med innehållet på din webbplats. Här går vi in och optimerar innehållet för att det ska vara relevant och attrahera både Google och potentiella kunder.
Off-page SEO är, precis som namnet antyder, ett arbete som sker utanför din webbplats. Här vill vi bygga inkommande länkar från andra relevanta källor.
Teknisk SEO
Även här skvallrar namnet om att Teknisk SEO handlar om tekniska aspekter snarare än innehåll. När vi jobbar med Teknisk SEO gör vi analys och optimering av webbplatsens struktur, hastighet och andra tekniska aspekter som påverkar prestandan i sökresultaten.
Innehållsstrategi
En SEO-byrå kan också hjälpa ditt företag att utveckla en effektiv innehållsstrategi baserad på dina viktigaste sökord. En bra SEO-byrå kan hjälpa ditt företag att genomföra denna strategi genom att skapa högkvalitativt och relevant innehåll som attraherar och engagerar din målgrupp.
Sökmotorer idag använder komplexa algoritmer som utvecklas hela tiden. Det är dessa algoritmer som avgör vilka webbplatser som visas högt upp i sökresultaten. Att hålla koll på allt detta på egen hand kan vara svårt, då är det skönt att ta hjälp från en erfaren SEO-byrå.
Vill du djupdyka mer i SEO kan du läsa vår stora guide här.
När du väljer att anlita en erfaren SEO-byrå i Stockholm kan du vara säker på att din webbplats uppfyller kriterierna för att hamna högt upp på Google. Du får dessutom tillgång till den expertis och de resurser du behöver för att lyckas med SEO-arbetet och den digitala marknadsföringen.
Vi på new customers kan även hjälpa dig med Google Ads och konverteringsoptimering.
Välj rätt SEO-byrå i Stockholm – 4 tips
Fundera över mål och förväntningar
Börja med att definiera dina mål och förväntningar. Fundera över vad du vill uppnå med din SEO-strategi. Vill du få högre ranking i sökresultaten, ökad trafik till din webbplats, eller fler betalande kunder?
Ta en titt på recensioner
Vad säger byråns tidigare kunder? Ett bra sätt för hitta rätt SEO-byrå i Stockholm är att be om rekommendationer. Fråga runt bland vänner och kollegor om de har tips. Och när du hittat en intressant byrå – ta en titt på kundrecensionerna. Är tidigare och befintliga kunder nöjda med byråns arbete?
Fundera över vad som är viktigt för dig
När du funderat över dina mål och förväntningar kan du börja jämföra tjänster och priser hos olika byråer. Var noga med att begära in offert från flera olika byråer och titta på hur de prissätter, vad de har för tjänster och erfarenhet.
Det finns olika arbetssätt hos olika SEO-byråer och här är det viktigt att du hittar en byrå som har ett arbetssätt och en strategi som känns bra för dig. Du ska hitta den byrå som ger dig mest värde för pengarna och som kan möta dina behov på bästa sätt.
Hur mycket kommunikation behöver du?
Något som är lätt att glömma bort är hur det ser ut med byråns kommunikation och kundsupport. När du tar hjälp av en byrå vill du ha en god kommunikation och snabbt kunna få svar på eventuella frågor som dyker upp. Dessutom bör du kunna förvänta dig en transparens kring strategi, arbetsprocess och resultat. Innan du bestämmer dig är det därför klokt att ta reda på hur byrån kommunicerar och vilken support som erbjuds.
Kom ihåg!
Du kommer inte att se resultat första dagen, oavsett hur vass SEO-byrån du anlitar är. SEO är en långsiktig investering för ditt företags tillväxt. Att se resultat kan ta tid, men när du jobbar grundligt och löpande klättrar du högre och högre upp och ses av fler och fler kunder.
new customers är riktigt vassa. De hjälper oss med SEO och optimering av vår sajt, vi har ständigt toppositioner och har klättrat kontinuerligt sen samarbetet inleddes. Vår performance är bättre nu än någonsin - Ove Hansson Chief Commercial Officer på CONVENDUM
Så tacksam över att vi valde att samarbeta med new customers. Vi kan redan efter ett par veckor se hur vi klättrar på google och får in nya helt gäster och bokningar. De är experter på sina områden och otroligt bra på att förklara och lära ut. Rekommenderar new customers till alla som har en digital närvaro. ⭐️ - Erica Medberg Marknadschef på Villa Fridhem
SEO-byrå Stockholm – så kan vi hjälpa dig
När du väljer new customers som din SEO-byrå i Stockholm blir vi en affärspartner som hjälper dig att utveckla dina affärer med Google som affärskanal. Vi kommer att optimera hela kedjan, från det att en potentiell kund söker på Google tills den blir en betalande kund. Och vi jobbar för att se resultat – det är vad vi kallar konverteringsoptimering.
Målet är alltid att din webbplats ska ranka högt. Den ska hamna på första sidan på Google på relevanta sökbegrepp för ditt företag. Då kan vi ta oss in i dina kunders besluts- och köpprocess.
Tillsammans ser vi till att du får fler leads och konkreta affärer, genom att ta tillvara på ditt företags fulla potential och kraft på Google.
SEO i Stockholm – vår process
- Förarbete och analys av webbplatsens alla sidor
- Målgruppsanalys: till vem, vad och vart ska vi sälja?
- Sökordsanalys: vilka sökord genererar vilka volymer?
- Avgränsning: vilka fokusområden ska vi ha? Tjänst och/eller produktgrupp?
- Sökmotoroptimering startar
- Löpande arbete med On-page, Off-page och teknisk SEO
- Action plan med månadsvis uppföljning
- Rapportering av trender och utfall månadsvis
Kontakta vår SEO-byrå Stockholm
Vårt team med seniora SEO-konsulter har många års erfarenhet av att hjälpa företag med sökmotoroptimering i Stockholm. Med våra egenutvecklade och beprövade metoder och processer hjälper vi företag att ranka högt på Google och öka digital synlighet.
Kontakta gärna oss för att boka ett möte eller om du har frågor om någon av våra tjänster.
Kostnadsfri SEO-analys
Vi på new customers kan hjälpa dig, oavsett vilken bransch du har företag inom. Vi finns här när du vill nå toppen på dina mest strategiska och affärsnära sökord.
Du är varmt välkommen att kontakta oss när du vill – så ser vi till att snabbt komma igång med din SEO.
Vi hörs!
Frågor och svar - SEO-byrå Stockholm
Vanliga frågor och svar om SEO-byrå Stockholm
- Hur mycket kostar det att vara ansluten till SEM och SEO?
- Vad är en SEO byrå?
- Hur kan man jobba med SEO?