Sökmotoroptimering

Genom egenutvecklade system, välbeprövade metoder och kompetens optimerar och maximerar vi hela kedjan – från ett sök på Google, till en konkret affär.

Sökmotoroptimering

Så jobbar vi med sökmotoroptimering

Visste du att 97 procent av Sveriges befolkning söker på Google innan sina köp – oavsett om de befinner sig i researchsstadiet inför ett köp, jämför produkter eller vill handla nu? Syns du och ditt företag då inte på Google, finns du helt enkelt inte.

Vi arbetar med sökmotoroptimering (SEO) för att hitta de mest strategiska och affärsnära sökorden som din målgrupp söker efter på Google för att hitta dina tjänster eller produkter.

Vårt mål är alltid att ranka topp 10 på dessa sökbegrepp för att ta oss in i dina kunders egenvalda köpprocess. Innan vi påbörjar arbetet med sökmotoroptimering, sätter vi oss alltid in i din affär först. Därefter genomför vi en sökordsanalys som leder till att vi ser sökvolymer och hur vi ligger till mot dina konkurrenter.

Vårt arbete med SEO, att analysera sökbeteendet och tillvarata Googles fulla kraft och potential som affärskanal kommer leda till fler leads och konkreta affärer där allt är mätbart på detaljnivå från start.

Sökmotoroptimering

Kontakta affärsansvarig för SEO

Vill du effektivisera och tillvarata dina affärsmöjligheter med SEO? Då är du varmt välkommen att kontakta oss.

 

Vår process:

  • Förarbete och analys
  • Identifierar till vem, vad och vart vi ska sälja
  • Analys av vilka sökord som genererar vilka volymer
  • Avgränsning av uppdrag och fokusområden för tjänst eller produktgrupp
  • Uppstart av sökmotoroptimering
  • Löpande arbete On Page / Off Page
  • Månatlig action plan – Rapport och uppföljning
  • Månatlig rapportering – Trend och utfall
Robert Nyberg

Robert Nyberg

Affärsansvarig sökmotoroptimering

Full spårbarhet från dag ett med hjälp av Google Analytics

Oavsett om vårt uppdrag handlar om att driva konkret försäljning eller att få in fler leads, sätter vi dag redan från ett upp mätning på dina mål i Analytics för att kunna mäta dessa och vilken affärskanal som genererar dem.

På så sätt jobbar vi med datadrivna beslut och ser vad vårt arbete genererar avseende optimering av trafiken in till din hemsida, vad som händer där och vilken slutgiltig affärsmässig konvertering vi har.

Referenser där vi löpande jobbar med konverteringsoptimering av våra kunders webb

Klas Rytterskog, Affärsansvarig & Delägare – Cloudplanning.se
”Affärsdriv från dag ett med fokus på våra affärsmål”
Tom Wickström, Grundare & VD – Bolagsspecialisten
”Affärsansvariga och med på vår resa från 1,5 till 50 MSEK”
Nils Wiberg, Grundare & VD – Prioritet Finans
”Affärspartner med fokus på våra digitala affärsintressen”