Vi på new customers kan hjälpa dig med din sökmotoroptimering i Sundsvall. Vi är en SEO-byrå som tillsammans med dig kan göra din hemsida mer attraktiv – både för Google och för potentiella kunder. På så vis kan du nå bättre placeringar på specifika sökord och tack vare det få fler affärer.
Låt oss berätta mer om hur vi jobbar med SEO i Sundsvall och i övriga Sverige, hur SEO fungerar i praktiken och vad vi kan göra för att få ditt företag att synas bättre genom SEO-optimering.
SEO-byrå Sundsvall – hjälper dig att synas lokalt
Nästan hälften av alla sökningar på Google är lokala, och den siffran ökar hela tiden. En lokal sökning innebär att personen söker på en produkt eller en tjänst tillsammans med en ort. Till exempel:
- ”sökmotoroptimering i sundsvall”
- ”mäklare sundsvall”
- ”bästa restaurang sundsvall”
- ”digital marknadsföring sundsvall”
Eftersom lokala kunder som gör lokala sökningar på Google har ett uppenbart intresse av lokala företag är det en stark affärskanal. Därför är det smart att inkludera lokal SEO i din digitala marknadsföring för att få fler besökare på din webbplats, och i förlängningen fler kunder till din verksamhet.
Kom ihåg Google företagsprofil
Förutom sökresultat är Google företagsprofil (tidigare Google My Business) en viktig kanal där du kan förbättra din synlighet i sökresultaten och attrahera potentiella kunder. När du optimerar din företagsprofil på Google kan du öka din synlighet i lokala sökresultat.
Vad är Google företagsprofil?
Google företagsprofil är den ruta med företagsnamn, adress, telefonnummer och öppettider som dyker upp när du googlar olika tjänster på specifika orter. Här kan du anpassa din profil med foton, erbjudanden och inlägg för att göra den mer attraktiv.
Här är det viktigt att du ser till att informationen är up to date och att den stämmer överens med det som står på din webbplats. Att använda Google företagsprofil som en del av din On-page SEO-strategi kan göra att du når ut till fler och därmed ökar dina chanser att plocka kunder från konkurrenten.
SEO – Search Engine Optimization – en viktig del i digital marknadsföring
1. Ökad synlighet
När du rankar högre hos sökmotorer som Google, ökar du samtidigt din synlighet för potentiella kunder. Ju högre upp du hamnar i sökresultatet, desto mer sannolikt är det att dina potentiella kunder klickar sig in på din webbplats. Och fler besökare på webbplatsen ökar i sin tur chanserna till nya betalande kunder.
2. Långsiktiga resultat
SEO är ingenting som sker på en dag – det är ett långsiktigt arbete. När du investerar tid och resurser i att SEO-optimera din webbplats kommer du att kunna öka din synlighet under en längre tid. Jämför gärna med annan digital marknadsföring, till exempel annonser, vars resultat avtar så snart annonstiden gått ut.
3. Kostnadseffektiv marknadsföringsmetod
När du syns högre upp i sökresultaten kan dina kunder uppfatta ditt företag som mer trovärdigt, i kombination med en ökad varumärkeskännedom. Det är nämligen så att högre placering på Google anses vara en indikator på högre kvalitet och relevans.
4. Förbättrad användarupplevelse
En webbplats som är optimerad ger dina besökare en bättre användarupplevelse. Se till att optimera hastighet, navigering och innehåll för att ge dina besökare en sömlös upplevelse av din hemsida, utan irritation. Detta gör att besökaren gärna stannar längre tid på sajten, vilket ökar chansen för en affär.
5. Ökad kundtillväxt
Att jobba på rätt sätt med SEO ger dig en stark konkurrensfördel gentemot de företag som inte jobbar med SEO. Eftersom en bra sökmotoroptimering ökar den organiska trafiken till din webbplats kommer du sannolikt att få fler kunder.
On-page, Off-page och teknisk SEO – så fungerar det
SEO, alltså sökmotoroptimering, går ut på att skapa en webbplats som sökmotorer enkelt kan förstå och indexera. Samtidigt som dina besökare får en bra användarupplevelse.
För att genomföra en effektiv SEO-strategi behöver du ta in flera olika aspekter, som On-page SEO, Off-page SEO och teknisk SEO. Man kan säga att varje del är en bit av en större helhet, där alla är viktiga för att nå bästa resultat.
Här går vi igenom vad de olika delarna innebär.
On-page SEO – vad är det?
On-page SEO går ut på att optimera din hemsidas content. Du vill ha så bra content som möjligt, för att attrahera både sökmotorer (och därmed synas i sökresultat) men också för att attrahera kunder och driva in relevant trafik.
Att bara stapla relevanta sökord på varandra i en irrelevant rappakalja kan eventuellt ge dig högre ranking på Google, men vad ger det dina potentiella kunder?
När vi jobbar med On-page SEO tar vi fram en process för:
- Title-taggar (titlar som berättar för sökmotorn och besökaren vad de kan förvänta sig av sidan)
- Meta descriptions (en sammanfattningstext som syns i sökresultatet för att förklara närmare vilket ämne sidan behandlar)
- Rubriker (H1-H6)
- Tydliga texter för sökfrågan och ämnet
- Internlänkning (gör det lättare för din besökare att navigera på din hemsida)
- Laddningstider (ju kortare laddningstid desto mindre irritation hos besökaren)
Off-page SEO – vad är det?
Medan On-page SEO fokuserar på den egna sajten handlar Off-page SEO om att hitta nya backlinks till din webbplats som kan hjälpa till att påverka rankingen positivt. Backlinks är alltså länkningar från en annan hemsida än den egna.
När vi jobbar med Off-page SEO tar vi fram en process för:
- Backlinks/externa länkar (från en annan hemsida än din egen) – t. ex.expressen.se
- Antalet länkar
- Kvalitet på länkar
- Ankartext från länkar
Teknisk SEO – vad är det?
Teknisk SEO är, precis som namnet antyder, en process och optimering som handlar mer om den tekniska aspekten än om innehållet. Här vill vi hjälpa Google att lättare och bättre kunna crawla (genomsöka) och indexera din webbplats.
När vi jobbar med Teknisk SEO tar vi fram en process för:
- Crawling och indexering
- Duplicerat innehåll
- Laddningstider/hastighet
- SSL-certifikat
- Mobilanpassad webbplats
- Strukturerad data
- XML-sitemap
SEO-byrå, Sundsvall – så kan vi hjälpa ditt företag
Att välja new customers som din SEO-byrå, Sundsvall gör att du får en affärspartner som kan ge dig hjälp att utveckla dina affärer med Google som affärskanal. Vi optimerar hela kedjan – från söket till en betalande kund. Vi kallar det konverteringsoptimering och det är en viktig del i vår process.
Vårt mål är att din webbplats alltid ska ligga på första sidan på Google på relevanta sökbegrepp. Då kan vi ta oss in i dina kunders självvalda besluts- och köpprocess. Tillsammans tar vi tillvara på din fulla potential och kraft på Google – för att du ska få fler leads och konkreta affärer.
SEO i Sundsvall – vår process
– Förarbete och analys av webbplatsens alla sidor
– Målgruppsanalys: till vem, vad och vart ska vi sälja?
– Sökordsanalys: vilka sökord genererar vilka volymer?
– Avgränsning: vilka fokusområden ska vi ha? Tjänst och/eller produktgrupp?
– Sökmotoroptimering startar
– Löpande arbete med On-page, Off-page och teknisk SEO
– Action plan med månadsvis uppföljning
– Rapportering av trender och utfall månadsvis
SEO-byrå, Sundsvall – kontakta oss
Vi har ett team med lång erfarenhet av att hjälpa företag med sökmotoroptimering i Sundsvall. Vi finns här för att hjälpa dig att nå dina mål. Våra metoder och processer är beprövade och kan hjälpa dig att ranka högt på Google och öka din digitala synlighet.
Hör av dig till oss för att boka en tid eller om du undrar något om våra tjänster. Vi är din SEO-byrå, Sundsvall, som kan hjälpa dig att öka din digitala närvaro.
Kontakta vår SEO-byrå, Sundsvall
Vårt team med seniora SEO-konsulter har många års erfarenhet av att hjälpa företag med sökmotoroptimering i Sundsvall. Vårt mål är att du ska nå dina mål. Vi har egenutvecklade och beprövade metoder och processer som bevisligen kan hjälpa företag att ranka högt på Google och öka digital synlighet. Kontakta gärna oss för att boka ett möte eller om du har frågor om någon av våra tjänster. Här är vi, din SEO-byrå i Sundsvall, som kan hjälpa dig att öka ditt företags digitala närvaro.
Vanliga frågor och svar om SEO-byrå Sundsvall
- Vad gör en SEO byrå?
- Vad kostar sökmotoroptimering?
- Varför är SEO viktigt för e-handel?
- Varför är lokal sökmotoroptimering i Sundsvall viktigt?