Sökmotoroptimering Stockholm

Tycker du att du i dagsläget syns för dåligt när kunder googlar på dina viktigaste och mest affärsnära sökord?

Tillsammans med dig, kan vi som din partner tillvarata ditt företags fulla potential på Google som affärskanal. Låt oss berätta mer om vad vi kan erbjuda dig inom sökmotoroptimering i Stockholm och hur vi kan hjälpa dig att göra potentiella kunder till betalande kunder.

Sökmotoroptimering Stockholm
Mer om sökmotoroptimering
 

Hela 97 % av alla köpresor börjar på Google

Visste du att 97 % av Sveriges befolkning googlar innan sina köp – oavsett om de är i researchstadiet och vill ha mer information inför ett köp, jämföra produkter och tjänster eller vill handla nu?

Bara i Sverige sker över 55 miljoner sökningar – per dygn. Syns du då inte i sökresultatet, så finns du helt enkelt inte. För sällan går man vidare till andra sidan på Google och ännu mer sällan sidorna efter det.

 

Vad är sökmotoroptimering?

Sökmotoroptimering, SEO eller Search Engine Optimization som det heter på engelska, är ett samlingsnamn för de olika metoder och tekniker som används för att få en webbplats att på ett organiskt sätt synas så högt upp som möjligt på affärsnära sökord i sökresultaten på Google.

Något förenklat, går sökmotoroptimering ut på att driva organisk trafik till hemsidan, i kontrast till betald marknadsföring i form av annonser via sökmotorerna.

Vill du synas, få mer gratis trafik till hemsidan och få fler affärer är sökmotoroptimering en viktig del att inkludera i din digitala marknadsföring.

 

Vad innebär sökmotoroptimering?

Bra sökmotoroptimering (SEO) i Stockholm handlar för oss på new customers om att göra din hemsida mer attraktiv för både Google som sökmotor och potentiella kunder nära dig, för att ge dig bättre placeringar på specifika sökord bland sökresultaten samt ge dig fler affärer.

 

Sökmotoroptimering är som att springa ett maraton – inte en sprint

Sökmotoroptimering är som att springa ett maraton, inte en sprint. Det är ett arbete som kräver kontinuitet och tålamod för att klättra högt upp i sökresultatet och synas för ett breddat kundsegment, oberoende av vart i köpresan dina kunder befinner sig.

Eftersom rangordningen av webbplatser sker automatiskt genom algoritmer, arbetar vi med att optimera sökbegrepp till din fördel i bedömningen av en webbplats som sökmotorerna gör.

 

Vad är sökmotoroptimering?

Sökmotoroptimering, SEO eller Search Engine Optimization som det heter på engelska, är ett samlingsnamn för de olika metoder och tekniker som används för att få en webbplats att på ett organiskt sätt synas så högt upp som möjligt på affärsnära sökord i sökresultaten på Google.

Något förenklat, går sökmotoroptimering ut på att driva organisk trafik till hemsidan, i kontrast till betald marknadsföring i form av annonser via sökmotorerna.

Vill du synas, få mer gratis trafik till hemsidan och få fler affärer är sökmotoroptimering en viktig del att inkludera i din digitala marknadsföring.

 

Vad innebär sökmotoroptimering?

Bra sökmotoroptimering (SEO) i Stockholm handlar för oss på new customers om att göra din hemsida mer attraktiv för både Google som sökmotor och potentiella kunder nära dig, för att ge dig bättre placeringar på specifika sökord bland sökresultaten samt ge dig fler affärer.

 

Sökmotoroptimering är som att springa ett maraton – inte en sprint

Sökmotoroptimering är som att springa ett maraton, inte en sprint. Det är ett arbete som kräver kontinuitet och tålamod för att klättra högt upp i sökresultatet och synas för ett breddat kundsegment, oberoende av vart i köpresan dina kunder befinner sig.

Eftersom rangordningen av webbplatser sker automatiskt genom algoritmer, arbetar vi med att optimera sökbegrepp till din fördel i bedömningen av en webbplats som sökmotorerna gör.

Robert Nyberg

Robert Nyberg

Senior SEO specialist

Fler vanliga frågor om sökmotoroptimering i Stockholm

Bedriver du din verksamhet i Stockholm och är intresserad av synas för fler potentiella kunder, är sökmotoroptimering ett effektivt sätt att ta dig in i dina kunders egenvalda besluts- och köpprocess.
Som en del av digital marknadsföring arbetar vi på new customers med sökmotoroptimering i Stockholm och kan genom egenutvecklade system, välbeprövade metoder samt kompetens hjälpa dig att optimera och maximera hela kedjan – från en digital annons eller ett sök på Google, till en ny affär.

När du samarbetar med en bra byrå inom sökmotoroptimering i Stockholm ska du kunna förvänta dig bra resultat, såsom:
att få fler nya besökare och relevant trafik till din hemsida.
-att få fler nya kunder och ökad försäljning.
-att nå din målgrupp på behovsrelaterade sök.
-att ta dig in i dina kunders egenvalda besluts- och köpprocess.
-att få fler affärsnära leads, så kallade “färdiggooglade” kunder, som mer eller mindre redan har bestämt sig för dig och ditt företag som leverantör.
-att få coachning av din hemsida och hur väl den presterar såväl tekniskt, som i konvertering.

Lokal SEO innebär kort beskrivet marknadsföring för de lokala företagen som vill synas i det lokala sökresultatet på Google.

När vi är i behov av något, såväl produkter som tjänster, så googlar vi ofta lokalt. Det vill säga att sökningen börjar med produkten eller tjänsten man i fråga är intresserad av i kombination med en ort, som exempelvis: ”värmepump stockholm” eller ”revisor stockholm”. Då ofta den ort man bor på, befinner sig på för tillfället eller närliggande stad. Här är även Google My Business viktigt att optimera för lokalt sök.

Insatser och tjänster som vi erbjuder företag i Stockholm:
-Sökmotoroptimering (SEO) och analys.
-Strategi för affärsnära och mest lönsamma sök.
-Optimering av On-Page-innehåll.
-Optimering av Off-Page/ länkstrategi.
-Optimering av drift och performance, så att det anpassas efter Googles Core Values.
-Uppsättning av och mätning i Google Analytics.
-Uppsättning av Google Search Console.
-Uppsättning av Google Tag Manager.
-Övervakning av sökpositioner.
-Övervakning av kvalitet/ content.
-Övervakning av tekniska prestanda av webbplattformen.
-Att proaktivt arbeta med att öka och förbättra konverteringstalen.

SEO är en viktig del av din digitala marknadsföring som kan generera nya kunder till ditt företag och hjälper din hemsida att synas i toppen på Google, få mer gratis trafik till hemsidan och göra fler affärer.

SEO-byrå i Stockholm med fokus på att generera fler leads kunder

Företag som anlitar oss önskar i regel att öka sin försäljning genom att få in nya leads och fler kunder.

Vi fokuserar primärt på att få rätt besökare och kunder, då det är här den konkreta affärskonverteringen ökar. För att lyckas med detta, testar vi oss fram med stöd från våra egenutvecklade metoder och system som ur flera aspekter har visat sig vara mycket lönsamma.

Fler besökare behöver inte alltid innebära fler affärer. Därför jobbar vi mycket med konverteringsoptimering, eller som vi brukar säga – att säljträna webben. Men fler rätt besökare i rätt affärsläge, drivna av behovsrelaterade sök eller kampanjer, kommer definitivt att leda till fler affärer på din webbplats.

I samband med att en sökning sker, ”crawlar” Google en webbplats och placerar den i sitt index.

Googles index liknar ett bibliotek, som innehåller information om alla böcker som finns i biblioteket, men istället för böcker innehåller Googles index en lista med alla webbsidor som Google känner till. När Google besöker en webbplats identifieras nya och uppdaterade sidor och Googles index uppdateras.

Över 200 rankingfaktorer

Något förenklat, betyder det att Google skickar ut spindlar som läser av siten i fråga och vad den handlar om.

Det finns över 200 faktorer som krävs för att ranka högt på Google. De faktorer som har störst påverkan för din sökmotoroptimering är: content (texter, bilder, videos, kod, URL etc.), internlänkning, title-taggar och meta descriptions, laddningstider samt externa länkar.

Syftet med en SEO-analys, eller en sökordsanalys, är att analysera sökbeteendet hos din målgrupp och att ta fram sökord som genererar nya kunder från Googles sökresultat.

Tips för för en framgångsrik sökordsanalys:
-Identifiera vilka sökord som kan vara relevanta att jobba med.
-Identifiera relevant sökord med hög sökvolym och låg konkurrens i Google.
-Identifiera relevanta sökord med låg sökvolym, men högt värde per kund.
-Identifiera vilka sökord som har mer fokus på allmän information.
-Identifiera vilka sökord som har mer fokus på att guida eller tipsa.
-Identifiera vilka sökord som har mer fokus på att konvertera till ett lead och affär.
-Skriv title taggar och meta descriptions för att optimera On Page.

Vad kostar det att anlita en SEO-byrå för sökmotoroptimering i Stockholm?

Generellt utgår man från svårighetsgraden, nuläge och vilken konkurrens varje sökbegrepp i fråga har.

På new customers har vi valt att ta ett fast arvode per månad i våra SEO-uppdrag, där vi då också avgränsar vårt uppdrag till fast satta sökbegrepp. I varje projekt gör vi alltid en teknisk och innehållsmässig analys för att kunna lämna en offert som återspeglar dina behov.

Varför du behöver en SEO-expert kan egentligen bara du svara på, men SEO är ett komplext område som vi vet kräver specialistkunskap för att det ska bli riktigt bra. Sökmotoroptimering är dessutom ett område i konstant förändring, vilket kan vara svårt att själv hänga med i.

Oavsett vad ditt erbjudande är, kommer vi inleda med att analysera dina kunders sökbeteenden i sökmotorerna. Efter det analyserar vi hur innehållet på din hemsida förhåller sig till de som rankar 1:a-3:a. Detta för att utvärdera vad som krävs för ett tillfredsställande resultat för just din hemsida.

Vår process innefattar följande delar:
-Teknisk SEO för att optimera hemsidans prestanda.
-Sökordsanalys och ta fram en actionplan för vilket content vi ska uppdatera, samt vilken typ av nytt content som krävs för att ranka högt på Google.
-On Page SEO i form av title taggar, meta descriptions och internlänkning.
-Off Page SEO i form av externa länkar eller backlinks.
-Resultat kan man förvänta sig att inom 1-6 månader.

Genom att samarbeta med oss, som arbetar med sökmotoroptimering på ett holistiskt sätt, kommer detta att vara en stark källa till nya leads och på så sätt konkreta affärer. Att arbeta för att öka antalet kunder, men också säkerställa att det är rätt typ av kund, är vårt yttersta ansvar.

Som affärspartner, ser vi alla våra uppdrag som långsiktiga. Det tar tid att samla data och kunskap om varje kunds affär, samt kundbas. Vissa saker går helt enkelt inte att stressa fram, precis som rankingen på Google. Av den anledningen är det viktigt för oss att vi är lika tålmodiga och målmedvetna i processen, som du.

Hjälper ni bara företag med SEO i Stockholm?
Nej. Vi hjälper företag med sin digitala marknadsföring, bland annat SEO, i Stockholm, men jobbar också med kunder i hela Sverige.

Vart i Stockholm ligger ert kontor?
Vår SEO-byrå i Stockholm ligger på Hammarby Allé 93. Vi har också kontor i Stockholm på Kobbegårdsvägen 7, samt i Sundsvall på Hamngatan 21.
Adresser till alla våra kontor:

I Stockholm: Hammarby Allé 93
I Göteborg: Kobbegårdsvägen 7
I Sundsvall: Hamngatan 21

Vårt bästa råd till dig, är att du ser till att göra rätt från början och anlitar specialister, och då finns vi här – bara ett samtal bort.
Oavsett vilken bransch du verkar inom, kan vi på new customers hjälpa dig att nå toppen på sina strategiska och affärsnära sök.

Vill du ranka högst på Google på dina affärsnära sök?
Då är du varmt välkommen att kontakta oss, så kommer vi snabbt igång med din sökordsoptimering.

Customer Intelligence

Sälj- & marknadsprocess VS. kundens egenvalda köpprocess

Vi tar oss in i dina kunders egenvalda köpprocess och länkar ihop den med din egen säljprocess. På så vis skapar vi ett läge där de mer eller mindre redan har bestämt sig för att välja dig när de tar kontakt.

Vi hjälper dig med hela kedjan från det att potentiella kunder gör en sökning på Google kopplade till sina behov, till att de landar in på din webb och att den möter dem i sin köpprocess. Därefter optimerar vi processen löpande för hur vi jobbar innan, under och efter en avslutad affär med understöd av vår egenutvecklade mjukvara Customer Intelligence.

Full spårbarhet från dag ett med hjälp av Google Analytics

Oavsett om vårt uppdrag handlar om att driva konkret försäljning eller att få in fler leads, sätter vi dag redan från ett upp mätning på dina mål i Analytics för att kunna mäta dessa och vilken affärskanal som genererar dem.

På så sätt jobbar vi med datadrivna beslut och ser vad vårt arbete genererar avseende optimering av trafiken in till din hemsida, vad som händer där och vilken slutgiltig affärsmässig konvertering vi har.

Referenser där vi löpande jobbar med konverteringsoptimering av våra kunders webb

Klas Rytterskog, Affärsansvarig & Delägare – Cloudplanning.se
”Affärsdriv från dag ett med fokus på våra affärsmål”
Tom Wickström, Grundare & VD – Bolagsspecialisten
”Affärsansvariga och med på vår resa från 1,5 till 50 MSEK”
Nils Wiberg, Grundare & VD – Prioritet Finans
”Affärspartner med fokus på våra digitala affärsintressen”

Kontakta mig

Fyll i dina uppgifter och skicka in formuläret nedan så kontaktar vi dig så snabbt vi kan.


    Agree to policies

    Genom att välja detta godkänner du behandligen av dina personuppgifter samt dataskyddspolicyn.